Retur & Fortrydelsesret

/
Retur & Fortrydelsesret

Hvis du skifter mening om en vare, du har købt online, skal du underrette os inden for 14 dage efter at have modtaget dit køb. For at returnere en ordre bedes du kontakte [email protected]

Placer dernæst varerne i en forsendelseskasse, hvor kasketten ikke bliver mast ud af sin oprindelige form. Benyt eventuelt original indpakning.

Du kan nu vælge at benytte vores returportal via linket her på siden. Her kan du købe returfragt via Postnord. Prisen for vores returfragt er 52,50 DKK.

 

Alternativt skriv RETUR på pakken og send den til:

WILGART att. Silas Skram

Jægersborggade 4, kl.th.

2200 Kbh. N

Telefon nummer +45 2814 892 samt e-mail [email protected]

Ansvaret for produktet, og værdien af dette tilfalder dig, indtil pakken når Wilgart med en leveringsbekræftelse fra leverandøren af forsendelsen.

Vil du bytte din kasket til en anden?

Ønsker du i stedet at bytte din Wilgart cap til en anden størrelse eller model skal du læse mere på https://wilgart.dk/byt-din-kasket/

Det er helt gratis at bytte Wilgart kasketten til en anden.

Returnerer du kasketten fra et andet land?

Hvis du sender kasketten retur fra et andet land end Danmark, bør ud læse vejledningen på: https://wilgart.dk/en/return-refund/

F.A.Q.

Hvornår udløber fortrydelsesretten?

Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Fortrydelsesfristen udløber efter 14 dage fra den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du fortryder ved at give os besked, om at du fortryder, via e-mail: [email protected]
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Hvad er kravene til en returnering?

Sørg for, at produktet stadig er i perfekt stand med ubeskadiget emballage og mærkater, der stadig er påsat. Vi forbeholder os ret til at afvise alle returneringer, der falder ind under følgende betingelser:

  • Hvis en vare er skræddersyet – medmindre der er lavet åbenlyse fejl på vores vegne.
  • Hvis kasketten er blevet ændret eller personliggjort på anden måde.
  • Hvis en vare har været taget synligt i brug, eller har brugsspor.
  • Hvis en vare er solgt under et udsalg eller restsalg.

De personer som besvarer e-mails, tager telefonopkald og behandler din returnering er også dem som syer hovedbeklædning og laver håndlavede caps. Vi vil gerne guide dig, hvis du er i tvivl om returneringer, reparationer eller garantikrav. Vi vil forsøge at håndtere sagen effektivt, men vær venlig at have lidt tålmodighed.

Hvordan og hvornår får jeg pengene?

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 hverdage fra den dato, hvor vi har modtaget varerne i vores forretning.

Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Hvad betyder det at produkterne er håndlavede kasketter og hatte?

Nu et par ord om ufuldkommenhed.

Disse kasketter er håndlavede. Kærligt opbygget med specielle og til tider sjældne og delikate materialer. Der vil derfor være mindre uoverensstemmelser i materialer, vævninger og syninger. Disse betragtes som mærker af det af hånden skabte og bidrager til designet.

Hvis du har alvorlige problemer med pasform, bedes du kontakte os, og vi vil være glade for at hjælpe dig. Vi gør vores bedste for at gøre præcis dimensionering, men endnu en gang kan det håndlavede aspekt af produktionen forstyrre. Ændringer i materialetykkelse eller foer kan også påvirke størrelsen ganske radikalt.

Har min Wilgart kasket stadig garanti?

Der er som udgangspunkt minumum 2 års garanti på alle Wilgarts produkter. Denne garanti frafalder hvis varen er solgt som udsalg eller restvare. Garantien dækker produktionsfejl, men ikke slitage ved almindelig brug. Kontakt os venligst på [email protected] hvis du har et garantikrav, herunder ordredato, billeder af kravsområdet og en beskrivelse af kravet.

Udførelsen på Wilgart produkter er naturligvis garanteret god kvalitet og er skabt efter håndværksmæssigt forsvalige principper. Hvis du er utilfreds med et af vores produkter, så tøv ikke med at komme i kontakt med os med det samme. Normalt, hvis en defekt er fundet, vil det enten blive repareret, erstattet eller refunderet.

Ud over at få din kasket genskabt eller repareret, modtager vi gennem garantiordningen værdifulde oplysninger om holdbarhed og slidstyrke i vores produkter. Derfor er vi altid interesserede i at se hvordan vores caps tager sig ud et, to eller ti år efter købstidspunktet. Derfor bedes du give os besked, hvis du syntes din kasket ændrer sig, eller skifter utilsigtet form eller farve. Vi ser gerne, at denne viden videregives til os som skaber og syer dine kasketter.

Når det er sagt, skal du bemærke, at Wilgarts hovedbeklædning er håndlavet i ordets mest ærlige forstand, så skal du forvente små variationer fra hat til hat. Disse forskelligheder bevidner at produktet ikke er masseproduceret.

Har jeg klagemuligheder?

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus..

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected]

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

Ingen varer i kurven.